2007-03-13

Två träningsmatcher

Jaha så har en helg kommit och gått. Bajen har hunnit med att spela två träningsmatcher och jag har inte hunnit med att se någon av dom.

Bajen - Norrköping 3 - 2
Bäst: Oerhört viktigt med vinst
Sämst: Benny och att släppa in två mål och darra...

Skönt att Bajen fick vinna matchen efter fiaskot mot BP. Vinst men det verkar helt klart darrigt. DubbelG fick göra sitt första mål och Castro verkar helt klart pigg. Som vanligt äger Eguren och jag hoppas verkligen Tony slutar använda honom som indragen! Sätt Petter där om man nu prompt måste ha en indragen yttermittfältare. Han kan väl få en fri "Ljungberg" roll.

Syrianska - Bajen 1 - 1
Bäst: Paulinho
Sämst: Andra halvlek

Tempot verkar ha varit på korpen nivå denna match.
Ser man på den här bilden på Toni så kan man ju börja undra...-> Snudd på att jag själv efter år av idogt icketränande har en mindre mage...

Jocke Jensen har spelat stabilt så jag lutar kanske åt att han och monteiro ska bilda mittbackspar ändå... tills Traore är i form.
Paulinho gjorde mål och va tydligen rätt bra. Låter bra för jag tycker inte alls han varit bra senaste halvåret faktiskt....

Bajen är ett krislag står det i Aftonbladet idag. Ja inte ser det bra ut men jag tänker inte ställa mig på barikaderna och skrika om kris och avgångar förrän det verkligen är det. Allsvenskan har ju inte börjat ännu och bitvis vissa sekvenser i träningsmatcherna är ju bra... kanske... eller?

Det mest skrämmande är ändå att det inte verkar finnas någon glädje direkt av rapporterna att dömma. Är alla less och pressade av fans och media redan?!? Här har vi supportrar en väldigt viktig uppgift och jag tror tyvärr att allt för många har en för negativ inställning och börjar vända sig mot laget allt för fort istället för att stötta! Det är ett gäng väldigt unga och oerfarna spelare i år som verkligen behöver stöd och hjälp för att lyckas. Får dom det tror jag det kan bli riktigt bra, annars... oj oj det blir en tung säsong.

Paulihos brassekompis ska tydligen träna med Bajen den här veckan. 28 årig back. Ja rutinerade backar saknar vi ju men trots att han är kompis med Paulinho och därmed kan få hjälp så tror jag inte riktigt på att ta hit en sådan kille. Ser helst att det är en svensk eller skandinav som är insatt i språk och kultur i det här läget. Det kan kanske bli bra i längden men det är lite för mycket sånt nu. Bra i längden alltså. Just nu behöver vi någon som blir bra till om en månad när vi möter GAIS i premiären. Den matchen blir så viktig så viktig...

Inga kommentarer: