2007-03-29

Låång tid

Har inte uppdaterat bloggen på ett tag. Hänt mycket annat i livet som gått före.
Det har ju inte hänt så mycket i Bajen heller... eller??

Träningsmatch mot Odd. 1-1.
Helt okej, verkar vara på rätt väg nu i alla fall. Positivt med Erland tillbaka, lika så Traore. Skönt att se att Mikkel och Eguren spelar mitt mitt.
Mindre positivt att förmågan att peta in bollarna trots många bra lägen håller i sig från hösten.
Cypern lägret verkar ha varit väldigt lyckat och jag hoppas Tonys snack om att toppa formen inte bara är snack utan att det kommer att märkas också.

Thom hoppar av som andre tränare
Väldigt trist timing. Just när allt negativt börjat vändas till att det står bra saker i tidningarna kom denna bomb. Man vet ju inte alls alla orsaker kring detta så allt blir ju bara spekulativt. Vad man kan säga är att han verkar bli saknad bland spelarna som en man med stort Bajenhjärta och känsla för människor. Han kommer också bli saknad som den länk han varit till det "gamla" Bajen. Vad allt detta innebär på lång och på kort sikt är svårt att säga men jag hoppas det svettsar samman gruppen mer och skapar en vi känsla.

Årsmöte
Då undertecknad inte befann sig på plats så har jag inte så mycket att säga om detta. Ökning av årsavgiften. Ja det är väl bra. Bara folk har råd och inte bangar ur för att det blir för dyrt.
Arenan ser vi fram mot att få veta mer om helt klart.
Tröjor och tröjsponsor lika så... här spekuleras det vilt just nu och den debatten ger jag mig inte in i förrän det är klart. Spännande är det hur som helst...

Dubbel Gurra
Tycker han varit stabil hela försäsongen. Förutom BP matchen då. (Men vem va stabil i bak då?) Igår gjorde han en stabil insats i ett mycket större samanhang och det värmer gott i hjärtat. Plockar man bort Morientes kan det väl inte va nå problem med N. Alexandersson, bonden Bernhardsson och dom andra halvrisiga allsvenska kantspringarna i år.

GubbUltras
Fenomenet är i gång. Själv har jag lyst med min frånvaro i mailinglistan. Dåligt av en gubbe helt klart. Där ska ske bättring. Inhandlas ska en t-shirt och sedan är det bara att köra. (rulatorn alltså). Vi står när vi orkar!!

Hemmapremiären
Biljetten är bokad! Nånstans på södra inleds årets säsong på söderstadion.
Jag hoppas vi ses där!

Inga kommentarer: