2007-08-13

Ångest x2

Så var den extremt korta semestern över och man sitter på jobbet igen. Har inte haft så mycket tid till bloggande så här kommer en kort sammanfattning över vad som hänt.

HIF - MFF 2-0
Oj oj va gla jag är att jag va på SÖS denna sköna sommarkväll. Underbar seger och vilken stämning! Mäktigt! (Skiten som hände tänker jag inte kommentera)
Sista 10 tror jag nog det va spelare nr 12 som höll nollan för spelarna hade inte mycket krafter kvar...
Bäst: Nr 12, David!, Sulan, Lolo (som vanligt)
Sämst: Jag själv fram på kvällningen och snubben med hala ölhänder.

Sen blev det segeröl och sprit i för en småbarnsfar aldeles för stora proportioner så nu får man be extra snällt om man vill gå på fotboll någon mer gång. :(
Skvallerdelen av bloggen kan dock meddela att två urtrevliga bajare som spelat match tidigare på kvällen sippade ETT glas vin under hela kvällen och njöt av kvinnligt sällskap. Skönt att se och de va dom väl värda! (Själv fick man sig en autograf och det va nog den allt för mycket nedrunna ölen som gjorde att detta hände...)


ÖSK - HIF 3-1
Såg inte matchen, hörde bitar på radion i andra halvlek och trodde till min enfald att Bajen gjort mål när gingeln gick igång i 90+ minuten. *suck*
Elände!
Det blev en tung bilfärd som tog aldeles för lång tid.


Vinnare av Intertoto och snart spel mot Fredrikstad!
Hoppas bara spelarna orkar! Men kul som f-n!


Ikväll ångestderby mot Jyrgarn.
Sulan avstängd. Inte bra alls. Backlinje och målvakt skrämmande lik den som hade stora problem på försäsongen. Vill inte se Monteiro som mittback. Han är aldeles för fladdrig där och han har varit riktigt bra som högerback. Fick jag bestämma skulle JJ gå in där. Dubbel G på vänsterbacken känns inte heller det nå bra och David har ju varit lysande som vänsterback så jag hade ju helst sett honom där. Men jag får nog inte som jag vill tyvärr.
Mittfält och anfall är väl rätt givet känns det som. Hoppas att Charlie får lång speltid. Det lossnar snart! Det måste det bara.

Måstematcher har ju varit Bajens melodi hittils iår så det borde ju tala för. Men den trenden kan väl inte heller hålla i sig allt för länge heller... *suck* Man är inte positiv direkt... :-)

Inga kommentarer: