2008-01-25

Ännu en fredag

På fredagsfronten intet nytt.

Ramisåpan snurrar vidare utan att egentligen (iallafall inte offentligt) komma vidare.
Ett tag fick jag för mig att pengafrågan var löst och att man "bara" skulle göra upp affären.
Så verkar inte fallet vara. Bajen behöver sälja och det senaste tipset. (som den utmärkta bloggen grönvitasidanupp knäckte och faktiskt fått kredd i sk. "större" bloggar) är att Petter är på väg till Midtjylland.
Allt detta hattande och väntande har fått mig att svänga. Kanske ska vi inte ha Rami ändå. Vet inte längre om det är värt det.
Petter är förmodligen en av de spelare som vi får mest pengar för och som dessutom spelar på en position som är den mest överbefolkade idag. Han vill inte spela i anfallet och hans önskeplats är upptagen av en viss Sebastian Eguren. Så visst en sådan affär (ryktet säger runt 10milj) skulle ju helt klart kunna finansiera Rami affären och kanske till och med kunna finansiera en hyffsad anfallare (som ju också behövs) men ÄNDÅ. Jag börjar tvivla.
Tänker tillbaka på hans bössa mot BP. Hans potential. Fan det vore ju riktigt bra om vi kunde behålla i princip hela första elvan från 2007. Sånt är värt väldigt mycket också ju.

Dessutom. Vad ska han till Danmark å göra?? Vill han verkligen det? Tvivlar.
Nä ska han iväg nu och vi ska sälja så hoppas jag nog hellre att det blir nåt han verkligen vill. Kanske någon Holländsk klubb.

Fredagen fortsätter som vanligt. Och nu snöregnar det också. Vad betyder det?

Börjar bli riktigt sugen på att se en träning nu. Kan arbetsgivare sponsra att man får gå iväg på sånt på eftermiddan tro?

Inga kommentarer: