2008-01-18

Vad betyder det att det är fredag?

Ännu en vecka har nu passerat.
Inget nytt av värde i Ramiaffären. Lite gnäll i pressen i början av veckan. Rami börjar tröttna, Urban går ut och har förståelse, forumet på svenska fans får för femtielfte gången tokspel av alla vinklade journalisters försök att sälja lösnummer på en spik.

Så fredag. Laul tror fortfarande på Rami till Bajen.
"Rami Shaaban till Hammarby? Är fortfarande ganska övertygad om att det blir så till slut. När Blanco skulle fotografera Sleyman och Chanko i dag frågade Bajen-spelaren om inte Shaaban skulle vara med på bilden också.– Han är väl inte klar? undrade Blanco.– Nä, han är väl inte det, flinade lirarna."

Paulinho har inte dykt upp på Årsta ännu. Helt tyst kring detta så min teori började bli att han är i nåt arab-land och kritar på miljonkontrakt men sen va det nån som sa att han visst va kvar i Brasilien med sin sjuke far. Trist för honom. Trist för oss. Missförstå mig inte. Ser gärna att Pålle är kvar i Bajen. Han behövs. MEN Om jag måste välja mellan honom och Rami så väljer jag Rami. Sedan kan man ju hoppas att pengarna räcker till att köpa in nån hyffsad ersättare. Kanske en ung lovande (men dokumenterat målfarlig och någorlunda rutinerad. hahaha) mha RK?

Två bajare. En f.d på planen och förhoppningsvis en blivande på bänken. Aldrig har väl en vänskapslandskamp i januari varit så intressant.
Stoor va riktigt bra. Chanko helt okej även om han inte kom med i spelet så mycket och tyvärr va inte övriga mittfältare och anfallare så bra på att ta mot passningar så det blev inte mer än godkänt för honom. Sulan va Sulan även i blågult. Både på gott och ont alltså. Kul att se iallafall.
Hoppas verkligen Chanko får mer speltid mot USA också. Va fan Sidleds har väl testats hundra gånger förut!?

Alla verkar tycka att det är bra att Bajen flyttat träningsmatcher och träningar bort från Haninge. Själv tycker jag det är trist då det nu blir mycke längre att åka. Tur att Fan-TV är så bra så man får rapporter och intervjuer. Dom åker väl med till USA hoppas jag!

Själv håller jag på att få musarm vad nu det ska betyda!?

Inga kommentarer: