2007-02-06

Varför Inte?

Ja det är ju det som man frågar sig då.
Varför detta INTE i bloggen.
Jag är stolt pappa, man, inflyttad söderortsstockholmare, webhora OCH Bajare. Dessutom har jag lite kärlek kvar för mitt barndoms hockeylag - Lule Hockey och allt detta tillsammans med en smula av lite annat gör att jag ju inte Bara är Bajare.

Denna blogg kommer dock framförallt handla om Bajen. När man läser på forum och i bloggar så får jag ibland känslan av att man som inflyttad stockholmare och bajenfan sedan "bara" tio år tillbaka inte får ha samma rätt till kärleken till laget. Vad är det som säger att jag älskar Bajen mindre än en som fötts i stockholm eller framförallt än någon av dom idioter som förra hösten i lagets färger sköt raketer och stormade planen?? Dom säger sig älska Bajen över allt annat. Jag vet inte det jag. De må så vara att dom älskar Bajen MEN dom älskar att bråka och föra liv mer och då tycker då inte jag att det är okej.

Nä det var inte riktigt min mening att prata läktarvåld och skit i den här bloggen. Ville bara ha det sagt att man kan faktiskt vara hängiven supporter utan att för den skull vara född till det, gå på alla både hemma och borta matcher och stå i klacken och skrika. För mig med familj och barn är det inte så lätt att varken hinna eller ha råd. Hur som helst. På denna sida kommer alltså denna typ av Bajares syn på Bajen i fortsättningen förevigas....

Forza!

1 kommentar:

Panik sa...

Helt okej att vara "inte bara bajare" om du frågar mig. Men det där med Lule håkkey..
Finns det verkligen andra lag än Bajen!? Allvarligt?
;-)