2007-04-04

Dubbel Nolla

Bajen - Vålerengen 0 - 0
Bäst: Vädret och stabiliteten
Sämst: Noll mål trots en del hyffsade chanser

Nu när premiären närmar sig med stormsteg börjar Bajen visa upp en klart bättre stabilitet framförallt bakåt. Har säkerligen en del med tryggheten i målvakten att göra men jag tror även att herrar Eguren och Jensen på mitten ser till att hålla undan bra mycket bättre än vad som skett tidigare med t.ex. Eguren som indragen vänster ytter.
Så långt så bra men efter en minst sagt turbulent försäsong känns det nu som att vi är tillbaka lite där vi avslutade förra säsongen. Allt ser hyffsat bra och stabilt ut men målskyttet eller snarare bristen på mål är ett stort problem. I höstas hade vi Pablo som räddande ängel i några matcher, någon annan måste kliva in och göra dessa mål nu. Davies känns inte helt färdig ännu och Paulinho tycker jag har tappat lite av sin killerinstinct. Hoppas jag har fel där för den kommer att behövas. Är rädd för att de första matcherna kommer att vara ett grymt spelövertag och målchanser men att det kommer vara förtvivlat svårt att göra mål...
Tror alltså jag har svängt lite... www.rutineradmittback.nu är kanske inte det primära. (Tycker nog JJ ska spela, han behövs i luftrummet men det beror också lite på motståndet...).
Faktum är att bakom Paulinho och kanske Davies ser det aldeles för tunnt ut på forwardsidan. Toni kanske skulle kunna bli nåt men han har ingen killerinstinct. Heidar och Sosseh är väldigt unga och oprövade och ingenting att hålla i om det börjar gå trögt i målskyttet... Sen har vi ju då Petter, ja kanske är det en lösning då han väl inte lär peta på Eguren och Jensen på mitten och Chanko gör det riktigt bra som indragen vänster...

Idag ska det tydligen hända grejjer. Nya tröjan och sponsorn presenteras och det ska bli riktigt spännande att se. Efter ett väldigt märkligt pressmeddelande igår från Hammarby så har ju spekulationerna satt ytterligare fart.

"Det är ett nytt sponsorfenomen, som är starkt förknippat med Hammarbys ursprung och värderingar"

Hur ända in i hammarbysjö ska man tolka det??? Om man spinner vidare på Tillsammans grejen så kanske det är någon slags sammanslagning av flera sponsorer som Tillsammans sponsrar... men nääh.. vad får dom ut av det och vilken logga i så fall... men det skulle ju passa in i beskrivningen ovan... näh ju mer jag funderar kring detta ju mer galen blir jag så jag lägger av innan jag blir lika galen som en gnagare...

Måste försöka tippa en tabell också innan allt elände drar igång...

Inga kommentarer: