2007-04-27

Derbyförlust

AIK - Bajen 1 - 0
Bäst: Lolo
Sämst: Innefektiviteten, Monteiro, tekniken att föra över Canal+ via webben till min kassa TV.

Första derbyt. Förlust. Bittert är väl vad man kan säga men ändå. Man är ju Bajare så det känns inte helt hopplöst faktiskt.
Anfallet och mittfältet ser stundtals riktigt bra ut. Man spelar ut AIK och skapar några riktigt heta chanser som det bara ska vara mål på.
Oroande är dock hur mycket hönsgård det blir i mittförsvaret så fort motståndarna börjar slå in bollar där. Man blir ju nervös varje gång. Förhoppningsvis kan Traore bli den stabilitet som så väl behövs men vem ska han peta? Jag säger nog Monteiro och detta för att Sulan har rutinen och förmågan att driva på övriga laget. Men som sagt, Sulan är inte heller säkerheten själv måste jag nog tillstå.

Wilton F?!?! Va faaan! Kom igen dommarn! Förhoppningsvis får han några gula i resterande matcher nu...

Charlie D! Kan bli riktigt bra om han kan bli lite mer killer!

Lolo C! Sicken match han gör, synd att han blir lite trött på slutet...

Flyt mål!!!

BP nästa... *rys*

Inför den här matchen hade jag bullat upp med dator, inköpt match från Canal+ och sladdar till högtalare och TV. Funka väl så där måste jag säga.
Bra av Canal+ att kunna erbjuda tjänsten. Mindre bra TV och så blir det liiiite småsegt när det är snabba kameraförflyttningar. Andra halvlek såg jag direkt på datorn i stället. Det funkade något bättre. Det helöa får godkänt men inte mycket mer än så. Det mest positiva är nog att möjligheten finns så att en stackars småbarnsförälder kan få se sitt älskade lag.

Inga kommentarer: