2007-07-04

Mycket vatten

Det är inte bara i Småland som mycket vatten runnit under broarna. Även på den här bloggen har vatten fullkomligt forsat förbi sedan senaste inlägget. Mycket har hänt inte bara i Bajen-land utan även i mitt lilla liv. Ny bebis (Vidar, tack alla för namnförslagen!), nytt jobb och ny större lägenhet på gång. Allt på en gång. Kul men jobbigt att hitta tillbaka i vardagsrutinerna och få tid över...

Nog om mig!

Det har hänt en hel del i Hammarby också minst sagt. En liten svacka med två förluster på raken har avklarats. Inte mycket att säga om dom matcherna mer än att jag själv inte såg dom så det kanske är orsaken till det knackiga spelet.

En skön väldigt rättvis derbyseger. Det finns bara en Eguren!

En halvlek mot Glenn som var bland det bästa som jag skådat på vääldigt länge! De va så bra att det va självklart att det skulle bli en jobbig skit andra halvlek. Gå ut och spela hem matchen... hmmm njäää...

Vidare i intertoto, utslagna ur svenska cupen. Ja inte mycke att säga om dessa matcher mer än att man hoppas att spelarna sparar energin till Allsvenskan i dessa matcher för det är inte bra.

Charlie med i landslaget och första målet. Synd men kul för honom att han fick åka. Kom kanske lite olägligt.

King Richard is gone fishing. Inte så oväntat kanske. Han har varit bra men så fantastiskt bra vet jag inte. Har inte gjort mig så där jätte lugn i de situationer jag tycker Bajen har svårast att försvara sig just nu. Inlägg, hörnor och frisparkar. Han må va Kung men i luften är han allt lite fladdrig... Tror stenhårt på Erland nu och hoppas alla ger honom sitt stöd kommande matcher!

Murvlarna hyllade Bajens spel i matchen mot Glenn i första halvlek. Det trodde jag aldrig. Dom har ju försökt undvika det till varje pris förut. Vad har hänt?!?
Eller va sägs om dessa urklipp:
- "Framtidens spel, i Bajen" - Simon Bank

- "Även om Blåvitt helt kissade i byxorna, så måste jag säga att Bajens första 45 är det vassaste jag sett i år. Rappt passningsspel, massor av rörelse och effektiva avslut.Guldklass på den halvleken." - Mattias Lur

Ja ja sånt här vänder så snabbt så....

Ikväll ännu en viktig match. Förmodligen blir det eftersändning på ComHem som gäller. Bra sak det där med att dom visar matchen igen senare på kvällen när kaoset förhoppningsvis lugnat ner sig något. Gäller att hålla sig borta från allt vad nyheter, TV och internet heter innan bara...
Både gnaget och skansen vann sina matcher liksom de flesta "topplagen" men jag har onda vibbar inför kvällens match.
Spelar Petter? Om inte ännu värre. Heif va i lite samma situation förra året och de va i matchen mot Bajen i andra halvlek som deras säsong vände. Bajen har vunnit flera av de senaste matcherna och det har sätt riktigt bra ut stundtals. Allt detta tillsammans gör att en förlust ligger äckligt nära till hands. Tyvärr. Fan! NÄ. Jag är visst som vädret idag. Lite låg verkar det som.... :(

Inga kommentarer: