2007-05-17

Vidare i cupen och nytt på bloggen

Bajen lyckades via straffar klara sig kvar i Svenska cupen.
Varken hörde eller såg något av matchen så att komma med en analys (eller va man nu kan kalla det) är kanske inte riktigt på sin plats.

Konstaterar istället att de va på det berömda håret och att Bajen nog inte gjorde en höjdarmatch. Skönt att det verkar som att skadan på Eguren inte är allvarlig.


Två skitmatcher i rad som vunnits nu alltså. Detta bådar inte gott mot Gefle. Konstgräs och Strömvallen. Där har man ju en gång på det gamla goa gräsets tid själv spelat en eller annan match och gått på konserter men nu är det nya tider och jag bävar inför den matchen.


Eftersom bloggen heter InteBaraBajare så tänkte jag ta detta "koncept" ännu ett steg längre. Jag har ju hittils mest skrivit vad jag själv upplevt mest ikring Bajens matcher och så kommer jag även att fortsätta. Men jag tänker även försöka lägga in typ dagen efter ett litet axplock från vad andra tyckt om matchen eller händelsen. Några källor kommer säkerligen användas varje gång och andra mer sällan.
Denna idé kommer sig av det nyckfulla sätt som framförallt de s.k riktiga proffstyckarna (sportjournalisterna) brukar rapportera. Typexemplet på ett sådant exempel är ju GVSU:s utmärkta inlägg från i vintras när bloggen tydligt visade flera historier kring hur egentligen Allbäck blev skadad i matchen mot Bajen. Inget av dom va rätt heller....

Inga kommentarer: