2008-03-25

Allsvenskan 2008

Går på inlägget på en gång när datorn ändå är påslagen och varm. (Precis som om den inte alltid är det...)

Det står överallt om att 8 lag kan vinna och att det är så svårt att placera dessa inbördes. Håller fullständigt med. Jag vill nog blanda in Gefle och Trelleborg bland dessa också. Inte att de kan vinna utan snarare att de kan överraska och komma bland de åtta första.

Floppar tror jag att Djurgården (Inget mittfält och bara sparka spring spelare), Elfsborg (Inget anfall), Kalmar (3xElm måste lyckas. Vet inte om de är redo för det ansvaret ännu men här är det osäkert de kan lika gärna vinna...)

Eftersom Bajen kan vinna måste jag ju sätta dom överst. Det krävs dock att anfallare och mittfält kan leverera och göra mål. Detta var ett problem stundtals förra säsongen och måste förbättras till i år om man ska han en chans. Har ni fortfarande något emot att jag sätter Bajen som etta så läs detta!

Varför ingen "exprert" hittils (Vad jag sett) inte tippat Bajen högre än 6:a är ju lite märkligt med tanke på att man "bara" tappat Eguren och dessutom förstärkt ordentligt bakåt. men experterna har ju nästan aldrig rätt så det är ju bara positivt att Kalmar, AIK och IFK Glenn är mest segertippade av alla...

Allsvenskan 2008 enligt InteBaraBajare:

1. Hammarby IF
2. AIK
3. Malmö FF
4. IFK Göteborg
5. Helsingborg IF
6. Gefle IF
7. Kalmar FF
8. IF Elfsborg
9. Djurgården IF
10. Halmstad BK
11. Trelleborg FF
12. GAIS
13. IFK Norrköping
14. GIF Sundsvall
15. Örebro SK
16. Ljungskile SK


Rätt eller fel?

Inga kommentarer: