2008-03-31

Premiär

Så är dagen D äntligen kommen!
I kväll drar Allsvenskan igång för Hammarbys del 2008.
Tuff borta match mot nykomlingarna Ljungskile.

Ingen Emil eller Simon Helg i truppen. Så här skulle jag formera laget utifrån dessa förutsättningar:

Rami
David Traore Sulan Dadomo
Erkan Lolo Petter Haris
Freddy Paulinho


Det som känns trist med denna uppställning är att Castro är utanför. Men det tyder ju på styrka i laget att en så duktig spelare inte får plats i startelvan. Freddy väljer jag före Charlie men tanken är då att han ska få springa sönder Ljungskile så att Charlie kan komma in i 62 minuten och ha trötta backar att springa åttor runt. Med tanke på Ljungskiles fysiska fotboll så tror jag också att Freddy kan vara bra att ha med i slaget om luftpastejerna.

Det andra frågetecknet förutom platsen bredvid Paulinho är vänsterkanten. Jag väljer Dadomos vänsterdoja och fysik tillsammans med en Haris i form och som har ett fint sammarbete med Petter. Kanske väljer Tony istället Kleber på vänsterbacken men det är i så fall rätt fegt och han har inte sett så vidare stabil ut på den platsen. En variant jag skulle kunna tänka mig annars är att flytta över David och låta José spela högerback och Dadomo vänster mittfält. Det skulle även det vara intressant.

Matchen ses tyvärr inte på plats utan i efterhand via PPV. Va inne på ComHems sida nyss och kollade av statusen och döm om min förvåning när priset på en match höjts med 40%! Helt sanslöst att man kan göra en sån höjning. Hur vanligt är det att priset på en vara höjs med 40%?? Tungt för en småbarnsförälder men det värsta är väl att man betalar ju ändå för att man vill ju verkligen inte missa matchen. Det är väl orsaken till höjningen kan jag tänka...
Örebro - Trelleborg kostar som vanligt för övrigt....

Biljett till hemmapremiären är fixat nu också. Apropå dyrt alltså... Södra blir platsen denna match...

Inga kommentarer: